Türkiye'nin en bilinen havayolu şirketlerinden biri olan AtlasGlobal, resmen iflas etti. Türk Hava Yolları (THY) ve Pegasus Hava Yolları'nın ardından ülkemizin en büyük üçüncü havayolu firması olan AtlasGlobal, zorlu bir süreçten geçerek iflas kararı aldı.

İFLAS SÜRECİNE GİDEN YOL

AtlasGlobal, 14 Mart 2001 tarihinde kurulduktan sonra hızla büyüyerek Türkiye'nin önemli havayolu markalarından biri haline geldi. Ancak, yaşanan finansal zorluklar ve özellikle pandeminin etkisiyle şirketin ekonomik durumu kötüleşti. Pandeminin yanı sıra turizm sektöründeki olumsuz gidişat ve terör tehditleri, AtlasGlobal'in iflas sürecini hızlandıran faktörler arasında yer aldı.

İŞÇİ MAAŞLARI VE NAKİT AKIŞI SORUNLARI

Son dönemde AtlasGlobal'in içinde bulunduğu mali kriz, işçilere maaş ödemelerinin yapılamadığı iddialarına kadar varmıştı. Şirketin toplamda 50-60 milyon dolar civarında ek finansmana ihtiyaç duyduğu konuşuluyordu. Çalışanlara gönderilen mesajlar ve 16 Aralık tarihine kadar izinli olmaları, şirketin içindeki belirsizliği daha da artırdı.

İFLASIN GELİŞİMİ VE SON DURUM 

AtlasGlobal, 26 Kasım 2019 tarihinde yaptığı açıklama ile 21 Aralık 2019'a kadar geçici olarak uçuşlarını durdurduğunu duyurdu. Ancak, iflas başvurusu süreci daha karmaşık bir hal aldı. İflas kararı 17 Haziran 2021 tarihinde alındı, ancak müdahilların itirazı sonucunda bu karar ertelendi. Ancak, 19 Ocak 2023 tarihinde tekrarlanan mahkeme kararıyla AtlasGlobal'in iflasına kesin olarak karar verildi.

Türkiye'nin üç büyük havayolu şirketinden birinin iflası, sektördeki zorlu rekabet ve pandeminin etkilerini bir kez daha gözler önüne serdi. AtlasGlobal'in iflasıyla birlikte, havayolu sektöründe dengelerin nasıl değişeceği merak konusu oldu.

Zonguldak ve Düzce; İstanbul, Ankara ve İzmir'in de yer aldığı kara listede! Zonguldak ve Düzce; İstanbul, Ankara ve İzmir'in de yer aldığı kara listede!

Ersin Turan 

Ekonomi Haberleri