Tanışmasak da saygıda kusur etmediğimi düşündüğüm muhterem yazmış, daha doğrusu sallamış! Cevap vermek "Zonguldak tarihi" açısından elzem oldu...

Sosyal medya hesabından “KOKAKSU'YA FAYDASI BİLE YOK!” başlığıyla paylaştığı yazıyı gazeteci meslektaşlarımız da sitesine habere çevirmiş…

“Zonguldak tarih”i bunlara kalmış, istediği gibi sallıyor!

Yerse Anadolu çocuğu…

Vah halimize…

Hakaret, bilgisizlik, ön yargı ve daha nicesi…

Tarihleri gerçek yazmalı!

Gerçekleri de bilgi sahibi olmadan fikir üretenler yaz-ma-ma-lı!

Zonguldak Havalimanına gelen yolculardan Zonguldak, Bartın ve Karabük bölgesinin ve dolayısıyla ülkemizin 3 milyar lira kazandığı söylemlerimle aklı sıra maytap geçmiş; Zatı muhterem!

Defalarca matematiğini ortaya koyarak ve isim isim açıklayarak belirttiğimiz yazıları ya okumamış ya anlamamış yada “Maksat muhalefet olsun” kafasında!

Anlatalım, tek tek… Belki utanır da özür dileme erdemliğini gösterir…

 

***

“Zonguldak Tarihi” yalan söyler, matematik söylemez!

DHMİ verilerine göre; 2022 yılı sonu itibariyle Zonguldak Havalimanını toplam 109 bin 770 kişi kullandı…

Bunun 94 bin 288’i dış hattı kullandı…

Doğal olarak bunun ortalama yarısını Almanya’dan gelen kişi olarak ele almak gerekir…

Bu da 47 bin 144 kişiye denk geliyor…

Avrupa Zonguldaklılar Derneği Başkanı Sayın Mehmet Karakulak’a özellikle, “Almanya’dan bölgemize gelen 1 gurbetçinin harcadığı para ne kadar” diye sorduğumda söylediği rakam; “En az 3 bin Euro”

Buna göre 3 bin Euro çarp 47 bin 144 kişiye…

Sonuç; 141 bin 432 euro…

Bunu da çarp kur rakamıyla(şu anki 30 TL): 4 milyar 242 bin 960 lira…

Bu rakamda muhteremin bahsederek alay ettiği ne REİSE(Bilet satışı işletmeler)’nin kazandığı ne bilet fiyatlarından Corendon ve SunExpres’in kazandığı ne de ZONHAV’ın yer hizmetlerinden kazandığı ücret var!

ucak-zonguldak_havaalani-bos_232aa93d25d8e7781a38 (1)

Sadece ve sadece gurbetten gelen vatandaşlarımızın Zonguldak, Bartın ve Karabük esnafından yaptığı alış verişinde bıraktığı para var…

İnanmayan kuyumcu esnafımızı 2 senedir kimlerin kurtardığını öğrenmek için Zonguldak Kuyumcular Derneği Başkanı Çetin Çelik’e, Zonguldak Havalimanından oto kiralamadan 3 ilin nasıl bir para kazandığını öğrenmek isteyen Mehmet Mercimek, Fatih Keleş ve diğer oto kiralama işi yapan esnafa sorsun…

Hatta Filyos başta olmak üzere bölgede konut satan müteahhitlere sorsun…

Bu arada “Uçak olmasa da geliyordu zaten” edebiyatı da yapmış!

Muhteremin; “Yaz tatili başladığında, binlerce gurbetçi Zonguldak’a akıyor ve açıktan döviz bırakıyor. Ama bu havaalanı ile alakalı değil… 1961 yılından beri yaşanıyor bu!” söylemi ise binlerce yaşlının ve engellinin yıllarca direk uçuş olmadığından gelememesi gerçeğini bilmemesine bağlayalım…

Öte yandan; 30 bin civarında yolcu ile en çok 2014 yılında dış hat hizmeti verilen Zonguldak Havalimanının iyileştirilmesi ve 132 yolcu kapasiteli uçaklardan 189 yolcu kapasiteli uçakların inişinin sağlanmasıyla 100 bin yolcunun yakalanması da mı ölçü değil?

Bunları anlamayana; Engelli ve yaşlı olması nedeniyle yıllar sonra direk Zonguldak'a inen gurbetçilerimizin uçaktan iner inmez yeri öpüş, dua edişlerindeki hazzı nasıl anlatabilelim?

Boşuna... Hiç yormayalım kendimizi...

***

 O kafa, bu kafa!

Bu zihniyeti THY’nı uçmasını sağlamak için uğraşırken gördüğümüzden tecrübeliyiz…

BAKKA’nın masrafını karşılayıp devlet yetkililerinin yaptırdığı ankette “Bölge halkı şiddetle uçmak istiyor” sonucuna rağmen “Bartın’dan yolcu yok! Tutmaz” diyerek önümüzü tıkayanlarla “Kokaksu’ya faydası bile yok” diyenlerin farkı yok!

Hepsi aynı model!

Ha “Bartın’dan yolcu yok! Tutmaz” ha da “Kokaksu’ya faydası bile yok”…

Bunlar “İstemezuk!” kafası…

Tek doğru bilet fiyatlarının pahalılığı…

Onu da hallediyoruz Allahü tealanın izniyle, az kaldı…

Gölge edilmesin yeter…

***

ZONHAV, Corendon ve SunExpres borçlu!

Gelelim hakarete…

Zatı muhteremin maksadını aşan yazısının şahsımı direk ilgilendirip şahsıma hakaret saydığım cümlelerine gelelim…

Cümleye bak, hizaya gel…

“Gazetecinin çıkarı var belkide... Çıkar varsa , hooop ‘ortaya yalap şap’ bir yazı çıkar bu şehirde.”

Biraz bilgili, biraz etik değeri, biraz da vicdanı olan araştırırdı…

Her gazeteciyi birilerine benzetme hastalığı mı, çamur at izi kalsın mantığı mı?

Gazetecinin buradan ne çıkarı oldu?

Kastettiği kişiyi tanıma zahmetine girse ortaya böyle “Yalap şap” iftira içerikli hakaret çıkmazdı!

Maddi açıdan ne ZONHAV yönetiminden herhangi biri ne Recep Kahya’dan bir kuruş destek gelmedi, istemedik…

Aksine maddiyat harcadık “Bir işe yarama” hazzı kazandık…

Öte yandan ZONHAV, bize borçlu!

Zira sözleşmeleri gereği ZONHAV’ın yapması gereken milyonluk işleri siyasete baskı yaparak, “Şirket değil memleket meselesi” vurgusunu işleyip Cumhurbaşkanı Erdoğan’a ulaşarak hükümete yaptırdık…

Sadece bize değil tüm Zonguldak basınına ZONHAV,

Zonguldak, Bartın, Karabük halkına Corendon ve SunExpres borçlu!

Özellikle Corendon ve SunExpres firmaları gelir kazandığı illerde spor külupleri dahil bir çok alanda sponsor olur ve medyaya reklam verirken Zonguldak, Bartın ve Karabük'te keser misali "Hep kendine" mantığıyla çalışıyor.

Ama sağıra yatarlar, “Hep bana” derler!

Varsın desinler, varsın reklam desteği vermesinler… Biz dahil Zonguldak basını gereğini yaptı, yine yapacaktır…

Belki bir noktada “Zonguldak basının geliri reklam-abonelik” diye akıllarına gelip verme lütfunda bulunurlar?

“Zonguldak tarih”ini doğru yazmak lazım!

Yoksa tarih olur, tarihte kalır, ne şehre ne kendinize faydanız olur…

***

HAFTANIN SÖZÜ:

“DEĞİL ZONGULDAK'A HAVAALANIN KOKAKSU'YA FAYDASI BİLE YOK”

Hayati Yılmaz ile Zonguldak Tarih

***

SÖZÜN ÖZÜ:

“Menfaatleri için eğilenler, dik duran insanları asla sevmezler.”

ANLAMLI SÖZ

***

Yazan: Osman Sav