Geçen yıl ile karşılaştırıldığında, cep telefonu kullanıcıları, cep telefonu paket ve tarife fiyatlarının aşırı bir şekilde artış göstermesinden dolayı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) şikayetlerde bulundular.

Bazı kaynaklara göre, BTK'nın operatörlere uyguladığı tavan fiyat politikası, sorunun çözümü konusunda yetersiz kaldı. Geçtiğimiz yıl milyarlarca liralık satış geliri elde etmelerine rağmen, mobil operatörler bu yıl fiyatları enflasyonun üzerinde artırarak ücretlere yaklaşık olarak yüzde 150 oranında zam yaptılar. 1 Nisan'da BTK tarafından açıklanacak yeni azami ücret tarifesinden sonra operatörlerin yeni tarife ve paket fiyatlarına zam yapması bekleniyor.

BTK, operatörlerin konuşma ve SMS ücretlendirmesini her yıl nisan ve ekim aylarında olmak üzere yılda iki kez "Mobil Elektronik Haberleşme Hizmetleri Azami Ücret Tarifesi" ile sınırlarken, internet ücretleri için ise Elektronik Haberleşme Kanunu çerçevesinde serbest piyasa koşulları geçerlidir. Bu nedenle operatörler, esas zamlı tarifeleri genellikle internet paketleri için uygulamaktadır. Ekim 2023'te BTK, yurt içi arama dakikasını 2.45 TL, yurtdışı arama dakikasını ise 24.57 TL ile sınırlamıştı. Yurt içi SMS fiyatını da 1.75 TL olarak belirlemişti. 1 Nisan'dan itibaren konuşma dakika ve SMS tavan fiyatlarının artırılması beklenirken, bu tarihten sonra taahhüt süresini uzatmak isteyenler yeni zamlı paketlerle karşılaşabilir.

Şevket Çoruh, Arka Sokaklar'a geri dönecek mi? Şevket Çoruh, Arka Sokaklar'a geri dönecek mi?

BTK'ya şikayet ve ihbarda bulunulabilir

Bu nedenle taahhüt süresi dolacak olanlar, zamdan etkilenmemek için yeni tarife ve paket taahhüdünü 1 Nisan'a kadar yapmaları gerekiyor.  Vatandaşlar, ALO 120'yi arayarak şikayet ve ihbarda bulunabilirler; ayrıca web adresindeki formu doldurarak şikayetlerini BTK'ya iletebilirler. BTK, şikayetleri ilgili operatöre yönlendirerek sorunun çözülmesini talep etmektedir. Eğer sorun çözülmezse ve vatandaş aynı konuda ikinci bir şikayette bulunursa, durum operatörlerin aleyhine dönebilir. Yılda bir kez vatandaş memnuniyetini ölçen kurum, ilgili operatörlere memnuniyetsizlik oranına göre idari para cezaları uygulayabilir.