Zonguldak Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ali Topaloğlu, en çok sorun yaşadıkları ürünün ayakkabı olduğunu dile getirerek  vatandaşlara uyarılarda bulundu.

Sahile büfe konulmuştu! Karar çıktı Sahile büfe konulmuştu! Karar çıktı

Başkan Topaloğlu açıklamasında şu ifadelere yer verdi;

“İnternet üzerinden yapılan satışlarda çok ciddi sıkıntılar yaşadığını vatandaşların  araştırma yapmadan alışveriş yapılmaması gerektiğini belirterek şunları söyledi. "Hakem heyetlerine  Zonguldak'ta en çok ayakkabı konusunda şikayetle gelmekte. Fakat bizi esas  zorlayan bu bizim internet üzerinden yapılan satışlara giden, mesafeli satış dediğimiz satışlara yapılan çok ciddi sıkıntılar yaşamaktayız.   Tüketicilerimiz bazen araştırma yapmadan, hiç bakmadan  alışveriş yapıyorlar. Hatta burada yaparken biliyorsunuz bu internetten satışlar için büyük  garanti şeyleri vardı. Siteleri vardı. Onlar üzerinden de değil de doğrudan satıcı işi kur. Ürün alan tüketicilerimiz gerçekten mağdur olmaktadır. Orada vatandaş şöyle bir şey yapıyor. Daha ucuza alacağım diye. Doğrudan satıcıyla bağ kuruyor. Ya da işte Instagram üzerinden adamın abdesti yok. Telefon bilgileri yok. Sadece inecek ama adres üzerinden alışveriş yapıyor. Ya ürünü gelmiyor. Ya başka bir ürün geliyor hakemiyetine başvurduğu anda bile  biz onların adreslerini bulamıyoruz. Çünkü onlar paravan şirketler. Bir ay bu işi yapıyor. Bir ay sonrasından kayboluyor. Bir ayda işte binlerce insanı dolandırıyor, parasını alıyor vesaire.  Bu noktada biz l tüketicilerimize şunu diyoruz. İnternet üzerinden alışveriş yapıyor. Hani öncelikle bir defa vatandaş alışverişi gözle görecek şekilde alsın. Yani internetten ziyade tamam biraz ucuz olabiliyor. Çünkü görmediği bir şeyi alıyor. Yani orada resmini, fotoğrafını, gördüğü bir şey ama diğer zaman alırken ne yapıyor? Gözle görülen ürünü alıyor. Yani bakabiliyor, inceleme şansı var. Yarın herhangi bir sıkıntı yaşadığı zaman onun karşısına muhatap bulma şansı var. Biz öncelikle onun için vatandaşı  bir lira fazla olsa bile bildiği, güvendiği ya da elle görebildiği ne yapsın? Ola ki internet üzerinden aldı. Burada bulamadı vesaire. Orada da güveni siteleri üzerinden alsın. Öbür türlü gerçekten bana belki günde üç beş tane böyle şikayet geliyor. Ama hiçbir şey yapamıyoruz. Hakeme heyeti konuyu getirsek bile yapamıyoruz. Çünkü, adres yok, telefon yok muhatap yok.  Dolayısıyla adam gitmiş üç bin lira bilmem bir şey alacak. Para gitti. Yani ürünü satan bir başkası. Para başkasının hesabına gidiyor. Hani bir sürü  çelişkili sıkıntı yaşıyoruz. Dolayısıyla özellikle internet satışları bizim için çok sıkıntılı bir süreçti. Onun için bunu yaparken bir de şöyle bir şey yapıyoruz. Biz eee olunca şirketleri araştırmaya başlıyoruz. Aslında öncesini de yapmamız gerekiyor ama. İşte diyor ki biz ben aldım. Mağdur oldum. Gittim ondan sonra baktım hakkımda binlerce şikayet var.  Önceden bakmış olsaydım. Zaten oradan sen bir ürün almayacaktın. Öncelikle vatandaşlar ürün alırken bu şirketleri mutlaka bir incelesinler. Haklarında şikayet var mı diye baksınlar. Ondan sonra ürün satın alsınlar ve bu arazi firmalar üzerinden alsınlar"dedi.