Yazı Detayı
12 Ekim 2020 - Pazartesi 16:03 Bu yazı 353 kez okundu
 
Çocuklarımıza ne öğretelim...
Ali Özdemir
aozdemir53@hotmail.com
 
 

"Soğan, ekmek yiyerek yaşayabilirim. Bilimden, teknolojiden bana ne" diyorsanız bu yazıyı okumak için zaman ayırmayın. 

İnternet arama motorlarından birisine girerek, “kodlama, 3D, endüstri 4.0, STEM, Android, Arduino, mikrodenetleyici, diital, elektronik” yazarsanız karşınıza on binlerce site çıkar. 

Çocuklarınıza öğretilen bilgilerin yüzde 90’ı 21. yüzyılda onlara ekonomik bakımdan bir fayda sağlamayacaktır. 

Dünya üzerinde 200’den fazla devlet var. Gezegende 8 milyar civarı insan yaşamakta. Türkiye’de ise 83 milyon kişi mevcut. Kaba bir hesapla dünyanın yüzde 1’lik kısmı bu topraklarda yaşıyor. Dünya nüfusunun yüzde 1’ini oluşturmamıza rağmen toplam üretim pastasından aldığımız pay 5 kat az olup yüzde 0,2 seviyesindedir. Gelişmiş ülkelerin üretip ihraç ettiği malların kilogram fiyatı 4-5 dolar iken bizim sattığımız malların kilogram fiyatı 1,2-1,3 dolar seviyesindedir. Yani katma değeri yüksek ürünler imal edip satma konusunda yeterli değiliz. 

İçinde bulunduğumuz yıl itibariyle dünyanın en değerli şirketleri teknoloji (yazılım, elektronik, robotik) sektörlerinden çıkmaktadır. 

ABD, Almanya, Güney Kore, Rusya, Çin, Hindistan vb. gibi ülkeler hiç durmadan yeni yazılımlar, uygulamalar, teknik cihazlar üretmektedirler. 

200 civarı üniversitemiz var. Bu kurumlarda çalışan 150 bin akademisyenin her biri yeni bir kitap yazsa, ürün tasarlasa, yazılım geliştirse biz de sahnede söz sahibi olabiliriz. 

Çocuklarınıza 5-6 yaşından itibaren faydalı yazılımları, elektroniği, kod yazmayı öğretmeye başlayınız. Bunun için okul yönetiminden, belediyelerden, yayıncılardan, bilişim şirketlerinden ısrarla talepte bulununuz. 

Evladınızın kitaplığında sadece hikâye, roman, şiir kitapları değil kodlama, robotik, uygulama üretme içerikli eserler de olsun. 

İlkokul seviyesindeki bir çocuğun kodlama dünyasına adım atması için ilk başta 200-300 TL’lik bir kaynak yetecektir. Markalı, pahalı bir spor ayakkabısı da bu bedelle satılmaktadır. 

Ortaokul seviyesindeki bir çocuğun teknoloji dünyasına dalması için 400-500 TL yetecektir. Lise seviyesinde ise bu rakam 700-900 TL’yi bulacaktır. 

Kod dünyasına girmek için çok pahalı bir bilgisayara gerek yoktur. Ucuz ürün satışı yapan zincir mağazaların sunduğu düşük donanımlı bir aygıt işinizi görecektir.  

Çocuklarınız bilgisayar ile sürekli olarak oyun oynarsa, film izlerse dengesi bozulacaktır. Ancak kod yazan, elektronik devre üreten çocuklar topluma uyumlu, üretken, projeci, araştırmacı olacaktır. 

5 yaşından 25 yaşına kadar çocuklarınızın yazılımlarla tanışmasını sağlayınız. Bu konuda negatif sözler eden sapkın kişilerin sözlerine kulak asmayınız. 

* MBlock (Bloklarla devreler için kod yazılır.) 

* Arduino IDE (Kod yazılır) 

* Electronics Workbench 5 (Devreler çalıştırılır.) 

Çocuklarınız matematik, İngilizce, fen, tarih, Türkçe, din, coğrafya, felsefe, beden eğitimi gibi dersleri okusun. Bunlara itirazımız yok. Ancak kodlama, robotik, yazılım geliştirme konularına da yer açmanın zamanı gelmiştir. Gelişmiş Batı toplumlarında veteriner, öğretmen, hekim, ekonomist vb. gibi meslek mensuplarına bile zorunlu olarak kodlama dersleri okutulmaktadır. Biz de bu sürece dahil olmalıyız. İlkokuldan itibaren her okulun uygulama, teknoloji, kodlama, yazılım yani STEM (Science-Fen, Technology-Teknoloji, Engineering-Mühendislik ve Mathematics-Matematik) atölyeleri de olmalıdır. Yani her okul meslekî-teknik liseye dönüşmeye doğru yönelmelidir. 

Meslekî-teknik okulları küçümseyenler, dışlayanlar yanlış yoldadır. Evlerimizdeki 50 kadar aygıtın tümü meslek lisesi mezunları tarafından üretilmektedir. Almanya’da 8 milyon civarı çocuk meslekî-teknik eğitim alırken bizde ise sadece 1,7 milyon evladımız bu süreçten yararlanabilmektedir. 

Varlıklı (elit) ailelerin çocuklarının öğrenim gördüğü tüm okullarda STEM eğitim modeline geçilmiştir. Bu her Türk vatandaşının hakkıdır. Bunları başarmak için ilk aşamada çok yüksek mali bütçelere gerek yoktur.   

 

Ali Özdemir
0505 220 83 85
 
Etiketler: Çocuklarımıza, ne, öğretelim...,
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
27 Ekim 2020
Belki okuyan olur…
203 Okunma.
20 Ekim 2020
Kitap, gazete, dergi…
341 Okunma.
06 Ekim 2020
Kim çok çalışıyor?
243 Okunma.
06 Ekim 2020
Dijital Hırsızlar...
105 Okunma.
05 Ekim 2020
Korka korka yazılan yazı...
94 Okunma.
02 Ekim 2020
Sorun üreten dilim...
176 Okunma.
01 Ekim 2020
Sosyal sorumluluk...
269 Okunma.
29 Eylül 2020
Konuşan fotoğraf...
130 Okunma.
26 Eylül 2020
Dil giderse…
236 Okunma.
22 Eylül 2020
Zamanın değerini bilelim…
232 Okunma.
18 Eylül 2020
Üreten okulları artırma
237 Okunma.
11 Eylül 2020
Tedbir...
263 Okunma.
07 Eylül 2020
Ana-Babalara Mektup
224 Okunma.
02 Eylül 2020
Sağlıklı kalmak zor değil...
163 Okunma.
01 Eylül 2020
Biz de başarabiliriz
110 Okunma.
29 Ağustos 2020
Bilgi güçtür
147 Okunma.
22 Ağustos 2020
Eğitimde niteliği artırmalıyız...
198 Okunma.
04 Ağustos 2020
Türkçe
291 Okunma.
02 Ağustos 2020
Mucit
266 Okunma.
24 Temmuz 2020
Ada...
237 Okunma.
16 Temmuz 2020
İsraf...
348 Okunma.
09 Temmuz 2020
Fesat...
542 Okunma.
26 Haziran 2020
Enerji israfını önleme!
619 Okunma.
23 Haziran 2020
İsraf...
322 Okunma.
22 Haziran 2020
İşini şevk ile yapmak...
342 Okunma.
18 Haziran 2020
Enerji
634 Okunma.
03 Mayıs 2020
ÇERÇİ / THE TRADER
2565 Okunma.
29 Nisan 2020
İsviçre’deki mükemmel insan
847 Okunma.
26 Nisan 2020
Yazılım kodları bize ne söyler?
1121 Okunma.
22 Nisan 2020
Bu nasıl fiyat anlayışı
1163 Okunma.
15 Nisan 2020
Sıradışı öğretmen
2039 Okunma.
11 Nisan 2020
Neden Mesleki Eğitim?
845 Okunma.
09 Nisan 2020
Bu insanlara nasıl güveneceğiz?
751 Okunma.
09 Nisan 2020
Meraklı...
933 Okunma.
03 Nisan 2020
Yüksek frekans...
1979 Okunma.
29 Mart 2020
Bir Öneri...
1510 Okunma.
28 Mart 2020
Yüz koruyucu maske kalıbı...
935 Okunma.
26 Mart 2020
Almanya’daki dost…
794 Okunma.
22 Mart 2020
Önemli - Değerli...
811 Okunma.
21 Mart 2020
Can Sıkıcı Bir Maske Hikayesi
753 Okunma.
18 Mart 2020
Enseyi Karartmayın…
862 Okunma.
16 Mart 2020
Gazlı içecek satmayan lokantacı
1367 Okunma.
13 Mart 2020
Yazı
1114 Okunma.
06 Mart 2020
Ana - Babalar Bu Yazıyı Okusa Keşke…
1815 Okunma.
01 Mart 2020
21. Yüzyılda Gerçek Başarı
1133 Okunma.
26 Şubat 2020
Monosodyum glutamat (MSG, E-621)
1573 Okunma.
22 Şubat 2020
Çok Zeki Çocukları İtina ile Harcarız...
960 Okunma.
21 Şubat 2020
Bir İtalyanın Verdiği Ders...
728 Okunma.
18 Şubat 2020
18 dakika kuralı
926 Okunma.
17 Şubat 2020
Sade hayat, az ile yetinme...
844 Okunma.
12 Şubat 2020
Çin...
1034 Okunma.
10 Şubat 2020
Bir Kitap…
997 Okunma.
09 Şubat 2020
Tehdit…
1160 Okunma.
08 Şubat 2020
Kirkor…
764 Okunma.
07 Şubat 2020
Helvada hangi şeker var?
803 Okunma.
06 Şubat 2020
B.... CELL Ne Yapıyor?
759 Okunma.
04 Şubat 2020
Herkes her şeyi biliyor!
1008 Okunma.
02 Şubat 2020
İcat çıkarmak kolay değil
1429 Okunma.
30 Ocak 2020
Ekmek...
944 Okunma.
30 Ocak 2020
Trafik kazası değil, cinayet!
836 Okunma.
28 Ocak 2020
Dijital çağı yanlış anladık…
843 Okunma.
28 Ocak 2020
Çocuklarımız kişisel gelişim bilgilerine vakıf mı?
628 Okunma.
27 Ocak 2020
Yetenekli insanları tanıyalım
1354 Okunma.
18 Aralık 2019
Yazmak...
599 Okunma.
12 Aralık 2019
Her öğretmen en az bir kitap yazabilir, yazmalıdır...
624 Okunma.
06 Aralık 2019
Değerli İnsanları Tanıyalım…
590 Okunma.
08 Ağustos 2019
Anadolu’nun Kitap Kokusu
664 Okunma.
13 Haziran 2019
21. Yüzyılın İnsanlarına Ne Öğretmeliyiz?
626 Okunma.
08 Haziran 2019
Kitap yayınlamayı düşünüyorsanız bu yazıyı okuyun!
622 Okunma.
16 Nisan 2019
Mesleki Eğitimde Dijitalleşme...
601 Okunma.
30 Ocak 2019
Elektromanyetik kirlilik sizi öldürüyor!
596 Okunma.
Haber Yazılımı