Aydın'da internet abonesi olan Ali Emre Dingin, vergi artışları gerekçesiyle fiyatlarının yükseltilmesine itiraz ettiği şirketle yaşadığı anlaşmazlık sonrasında hukuki mücadelesini kazandı. Dingin'in avukat eşinin desteğiyle açtığı dava, tüketicilere emsal olacak nitelikte bir kararla sonuçlandı.

Dingin, başlangıçta anlaşmış olduğu fiyattan daha yüksek faturalarla karşılaşması üzerine firmanın müşteri ilişkileriyle temas kurdu. Ancak vergi artışları gerekçesiyle yapılan fiyat artışlarını kabul etmeyen Dingin, aboneliğini sonlandırmak istemesine rağmen şirketin bu talebini yerine getirmemesi üzerine hukuki yollara başvurdu.

İlk olarak Efeler Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran Dingin, ret kararı alması üzerine Aydın Tüketici Mahkemesi'ne başvurdu. Mahkeme, tüketiciyi haklı buldu ve şirketin fazla alınan fatura miktarlarını ve mahkeme masraflarını tüketiciye ödemesine hükmetti.

Herkes ehliyet alamayacak! Ehliyet almaya testli kısıtlama getiriliyor Herkes ehliyet alamayacak! Ehliyet almaya testli kısıtlama getiriliyor

Dingin'in yaşadığı sorunlar, sadece kendi deneyimiyle sınırlı değil. Çeşitli şikayet ve yorum sitelerinde, benzer durumlarla karşılaşan diğer abonelerin şirket hakkında yapılan şikayetlere de rastlanıyor. Dingin, bu tür uygulamaların şirketin haksız kazanç elde etmesine yol açtığını belirtiyor. 

Dingin, bunları da gördükten sonra ilgili firma hakkında hak arama mücadelesine girdiğini belirterek, “İlk önce Efeler Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. THH ilgili firmadan savunma isteyince firma avukatları bana hukuksuz bir şekilde ilamsız icra takibi başlattı ve bunu savunma olarak ilgili konunun icrada olduğunu hakem heyetinin yetkisiz olduğu konusunda THH’ye yazdılar. THH icra dosyasının konusuna özellikle de tarihlere dikkat etmeden başvurumu reddederek görevsizlik kararı verdi” dedi.

Aydın Tüketici Derneği Başkanının da üyeleri arasında yer aldığı Efeler Tüketici Hakem Heyeti kararına itiraz eden Dingin, “Efeler THH üyeleri arasında Aydın Tüketici Derneği Başkanı da bulunmaktadır. Tüketici hakem heyetlerinin kurulmasındaki amaç 30 bin TL altındaki tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara ilişkin başvuruları karara bağlamak içindir. Tüketici hakem heyetlerine vatandaşın ulaşımı kolaydır. Masrafı yoktur. Asıl amaç tüketiciyi korumaktır. Mahkeme süreçleri hem masrafı vardır, ayrıca hukuk bilgisi gerektirir ve uzun sürer. Bunu bilen bazı şirketler çeşitli hukuk büroları ile anlaşıp bu işi haksız kazanç yoluna çevirebilmektedir. Bundan dolayı heyette yer alan üyelerin daha dikkatli dosyaları inceleyip ya da bilirkişiye sunmaları tüketicilerin yararına olacaktır. Benim dosyamı inceleyen heyet arasında Aydın Tüketici Derneği Başkanı da varmış. İlgili başkanın tüketicinin hakkını koruyamaması da açıkçası beni üzdü ” dedi.

Tüketicileri de uyaran Dingin, “Abone olmadan önce mutlaka çeşitli şikâyet sitelerinden ilgili firma hakkında yorumlara bakmalarını tavsiye ediyorum. Ayrıca hukuksuz icra takibi başlatıldığını düşünüyorlarsa mutlaka kendilerine tebliğ edilen tarihten sonra 7 gün içinde ilgili icra müdürlüklerine itiraz etmeleri gerekiyor. İtiraz edildiği zaman icra işlemi durmaktadır. 7 gün içinde itiraz etmezlerse haklarında icra takibi başlamaktadır. Bu yüzden süre çok önemlidir. Abonelik sözleşmelerini de mutlaka okumaları gerekmektedir. Çünkü firmalar aboneliklerini sonlandırdıklarında ek ücret taleplerini sözleşmeye yazıp o ücreti ödemeden aboneliklerini sonlandırmamaktadır” dedi.

Aydın Tüketici Mahkemesinin, Efeler THH kararını iptal ederek kendini haklı bulduğunu ve fazla ödenen tüm miktarın ve masrafların kendisine ödenmesi şeklinde karar verdiğini belirten Dingin, “Efeler THH kararına itiraz ettim ve Aydın Tüketici Mahkemesi THH’nin kararını bozdu. Diğer tüketiciler de haksız bir ödeme yaptıklarını düşünüyorlarsa mutlaka önce THH’ye başvurmalarıdır. Yanlış bir kararla karşılaşırlarsa mutlaka Tüketici Mahkemelerine itiraz etsinler” dedi.

İHA

Gündem Haberleri