Tahsin Erdem’in dolmuşa binmesi kendi tercihi! Tahsin Erdem’in dolmuşa binmesi kendi tercihi!
LGS merkezi sınavında oturumlar, sınav süreleri, soru sayıları ve ders dağılımlarında herhangi bir değişiklik yapılmadı. Bu yıl da sınav uygulaması, iki oturum halinde yapılacak. Öğrencilere hepsi çoktan seçmeli toplam 90 soru sorulacak. Birinci oturumda; Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru olacak ve 75 dakika yanıtlama süresi verilecek. İkinci oturumda ise öğrencilere matematik ve fen bilimleri derslerinden toplam 40 soru sorulacak ve öğrencilerin yanıtlaması için 80 dakika süreleri olacak. 27 MAYIS’TAN İTİBAREN Sınavın başvuruları, 4-14 Nisan 2022’de MEB tarafından merkezi olarak yapılacak. Sınava katılmak isteyen öğrenciler, herhangi bir başvuru işlemine gerek duymadan sınava katılabilecek. Sınava katılma zorunluluğu bulunmuyor. Sınav giriş belgesi, 27 Mayıs’tan itibaren e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden açıklanacak. Okul müdürlükleri, bu tarihten itibaren öğrencilerinin sınav giriş belgelerini alacak ve mühürleyerek öğrencilere teslim edecek. Sınav sonuçları, 30 Haziran 2022’de www.meb.gov.tr internet adresinden ilan edilecek. ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKRAR Uzman Klinik Psikolog Özge Gündoğdu Güzelcan, sınavdan önce öğrencilerin dikkat etmesi gerekenleri paylaştı.
  • Ders çalışmaya sevdikleri dersten başlasınlar.
  • Büyük çalışmaları parçalara bölsünler.
  • Zamanlarını doğru yönetsinler.
  • Tekrar yapsınlar.
  • Duygularını tanısın ve nefes egzersizleriyle yönetsinler.
  • Kendilerine güvensinler.
  • Kendilerini takdir etsinler.
  • Hayatta çıkmaz yol olmadığını bilsinler.
BAŞARIYA GÖTÜREN 7 ÖNERİ Uğur Okulları PDR ve Ar-Ge’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Sezgin, sınava sayılı günler kala adayları başarıya götürecek yedi önemli öneride bulundu: NOKTA ATIŞI ÇÖZÜMLER Hata analizlerine göre yapılacak konu kazanım çalışmaları sınava hazırlanırken çok önemli. Öğrenciler deneme dökümlerini incelemeli ve öğretmenlerin, psikolojik danışmanların yardımı ile odaklanacağı konuları belirlemeli. Ayrıca öğrenciler eksik olduğu konulara göre çalışmalar gerçekleştirmeli konuların bittiği dönemle birlikte deneme çözümlerini artırmalı ve genel tekrar testlerine dönmeli. ZAMAN YÖNETİMİ TESTLERİ Sınava iyi hazırlanmanın yanı sıra zamanı da doğru kullanmak gerekiyor. Öğrenciler her test veya deneme sınavının çözümünde süre tutmaya özen göstermeli, zaman yönetiminde kendisini zorlayan anları görmeli ve buna yönelik beceriler geliştirmeli. SINAV SİMÜLASYONU İki aylık son düzlük dediğimiz bu süreçte öğrenciler, sınav simülasyonunda gibi yapabilir. Öğrenciler konuların bitimiyle birlikte genel tekrar testleri ve fasikül, branş veya genel deneme gibi farklı türden denemelerle öğrendiklerini gerçek sınav formatında, süre tutarak ölçebilir. Ayrıca rutin oluşturmak adına hafta sonları gerçek sınav saatinde denemeler yapabilirler. ÖRNEK SORULAR MEB her ay LGS örnek soruları yayınlıyor. Bu sorular her ay mutlaka çözülmeli. Bunun yanı sıra sınava kalan bu kısa sürede, sene başından itibaren yayınlanmış sorular tekrar çözülebilir. Geçen senelerdeki çıkmış sorulara da göz gezdirmek gerekiyor. STRATEJİ GELİŞTİR Öğrenciler süre kullanımı konusu üzerinde çalışmalı, süreyi dengeli ve arttırarak kullanma, sorulara geri dönme gibi taktikler denemeli. Önemli ve zor sorularda zaman kaybetmemeyi, hatırlatıcı işaretler koyarak geri dönüp tekrar bakılmasını öneriyorum. Bu noktada her öğrenci kendini iyi tanımalı, sınav öncesinde hangi dersten başlayacağını netleştirmeli ve o stratejisini bu yönde geliştirmeli. SINAV YÖNETİMİ Zaman yönetimi, turlama tekniği, sorulara tersten başlama, soru kitapçığını kapatma, nefes egzersizleri yapma, su içme ve beden kontrolü gibi uygulamalar kişinin sınavı doğru yönetmesine yardımcı olur. MOTİVASYON DESTEKLERİ Öğrenciler sınava kadar olan sürede düzen bozacak etkinliklerden uzak durmalı. Ancak kısa aralıklarla keyif aldığı programlar yapabilir. Sürecin son düzlüğünde görülen yorgunluk, durgunluk gibi psikolojik etkilere yönelik düzeni bozacak uzun aralar yerine kısa ve kolay çözümlerle ‘iyi gelenler listeleri’ oluşturulmalı.